Illustration kundresan - den digitala resenären

Sälj och kommunicera digitalt, effektivt och säkert

Att använda digitala verktyg är både tidsbesparande och ekonomiskt i längden. Nu har du möjlighet att få hjälp med att titta närmare på hur du kan använda digitala verktyg för utveckling och optimering utifrån din egen verksamhet. Det kan exempelvis handla om värdefulla funktioner i bokningssystem, hur du kan stärka din försäljning, bli effektivare i din kommunikation eller hur AI kan underlätta ditt arbete.


Under tre tillfällen får du hjälp av experter att se möjligheter för digitalisering i din verksamhet inom områdena försäljning, kommunikation, AI och säkerhet.  

För att du ska kunna prioritera och fokusera på rätt saker i rätt tid börjar vi med att inventera nuläge, vilka digitala verktyg och kanaler du har samt identifiera ditt önskade läge. Med vårt stöd tar du dig stegvis framåt, får praktiska råd och möjlighet att snabbt komma vidare inom de områden som du har valt att arbeta med. Målet är att göra en handlingsplan och en strategi för att din verksamhet ska bli mer effektiv så att du kan göra fler hållbara affärer och ägna mer tid åt det du gör bäst – att skapa minnesvärda upplevelser för dina besökare. 

Efter genomförda workshops får du tillgång till två timmars individuell coachning online med Visit Dalarnas digitala experter. 

Målgrupp

Alla företag inom besöksnäringen som vill och behöver utveckla sin verksamhet digitalt med verktyg och processer som ger fler hållbara affärer. 

Upplägg

Digital effektivisering genomförs med tre träffar, du kan välja att delta i Leksand eller Mora. Vi återkommer med mer information om lokal.

Leksand
Träff 1: 7 oktober, kl 8.30-12.30      Intro, nuläge och inventering av digitala verktyg och kanaler
Träff 2: 15 oktober, kl 8.00-16.00    Workshops 
Träff 3: 29 oktober, kl 8.30-12.30    Handlingsplan och strategi 

Mora
Träff 1: 8 oktober, kl 8.30-12.30      Intro, nuläge och inventering av digitala verktyg och kanaler
Träff 2: 16 oktober, kl 8.00-16.00    Workshops 
Träff 3: 30 oktober, kl 8.30-12.30    Handlingsplan och strategi 

Praktisk information

Pris 1 500:- per företag för 1-2 deltagare per företag. Fika ingår, lunch betalas av deltagarna.

 Anmäl dig senast den 20 september

 

Anmäl dig här!

Har du frågor om aktiviteten? Kontakta Hampus Alneryd, projektledare.

E-post: hampus.alneryd@visitdalarna.se     Telefon: 010-600 29 41


Aktiviteten genomförs i pågående digitaliseringsprojekt ”Digitaliseringstrappan” som drivs av Visit Dalarna och finansieras av Region Dalarna och ERUF. Det innebär att du deltar till en reducerad kostnad. Genomförandet sker i Visit Dalarnas regi med inbjudna ämnesexperter som hjälper er att effektivisera er verksamhet.

Projektet finansieras av Region Dalarna och Europeiska Unionen